انواع در توری و توری پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی

انواع توری پنجره یا در آلومینیومی

یکی از ضروری ترین وسایلی که در هر خانه لازم است توری در و پنجره می باشد؛ چرا که در زمانهایی که هوا نسبتا خوب است و می خواهیم از جریان طبیعی هوا برای پاکسازی و تسویه هوای محیط خانه یا محل کار استفاده کنیم، بازنمودن پنجره یا درب بالکن یا درب حیاط منجر به ورود حشرات یا گرد و غبار موجود در هوا و فضای بیرون به داخل خانه یا محیط سرپوشیده می شود. ورود این حشرات علاوه بر اینکه مخل آرامشند باعث ایجاد بیماری  و انتقال انواع میکروبها و آلودگی ها به محیط می شوند. بنابراین استفاده از توری پنجره یا درب توری برای هر کدام ار پنجره  یا درهایی که با محیط بیرون در ارتباطند نظیر درب بالکن ضروری می باشد. امروز می خواهیم انواع توری های موجود در بازار که برای استفاده در پنجره های دوجداره آلومینیومی یا یو پی وی سی کاربرد دارند را به شما معرفی کنیم.

 

انواع توری پنجره یا در توری

هر توری که برای در یا پنجره ساخته می شود از یک قاب یا فریم و خود توری ساخته می شود.فریمی که نگه دارنده توری است می تواند آلومینیومی ، یوپی وی سی ،چوبی یا آهنی باشد. اما امروزه تقریبا استفاده از فریم های چوبی و آهنی منسوخ شده است و با مدرن شدن ساختمان سازی،اکثر خانه ها و ساختمان ها از در و پنجره های آلومینیومی یا یوپی وی سی استفاده می کنند.و برای توری این در و پنجره ها هم از همین متریال استفاده می کنند. اینکه از کدام جنس برای ساخت فریم توری استفاده کنید کاملا به خود شما بستگی دارد. می توانید مقاله ای که برای مقایسه یو پی وی سی و آلومینیوم در سایت قرار دارد بخوانید و با آشنایی با مزایا و معایب هر کدام ،تصمیم بگیرید که می خواهید  کدام نوع را برای ساخت فریم توری انتخاب  کنید.اما صرفنظر از جنس فریم توری ،توری ها بسته به نحوه باز و بسته شدنشان در انواع مختلفی موجودند که به تشریح هر کدام می پردازیم:

توری ثابت آلومینیومی (یو پی وی سی)

همان طور که از اسم آن مشخص است این نوع توری ثابت است و قابلیت باز و بسته شدن ندارد.

در واقع این نوع توری در جاهایی که مطمئنیم هیچ گاه قصد باز و بسته کردن توری را نداریم کاربرد دارند.مشخص است که این نوع توری برای پنجره هایی که فقط به عنوان هواکش  یا نورگیر در نظر گرفته شده اند و زیاد دسترسی ندارند در نظر گرفته می شود. برای نمونه می توان به پنجره های کوچکی که در سرویس های بهداشتی یا حمام گاها وجود دارند که برای تهوبه هوا ساخته شده اند اشاره کرد.نصب توری در این مکانها برای جلوگیری از ورود حشرات خیلی خیلی الزامی و حتی می توان گفت اجباری است. همچنین ممکن است در ساختمانهایی دیده باشید در جایی دور از دسترس و بالاتر از ارتفاع معمول پنجره ای برای تبادل نور یا هوا ساخته شده است .در این مکانها هم توری های ثابت کاربرد دارند.

 

 

 

 

 

 

توری لولایی

 

فریم این نوع توری لولا دارد و به صورت بازشو به داخل با خارج می باشد بسته به این که این فریم در سمت بیرون یا داخل درب یا پنجره نصب شود. معمولا از توری لولایی در درب های ورودی به حیاط یا بالکن استفاده می شود . گرچند استفاده از توری لولایی در پنجره نیز محدودیتی ندارد و قابل استفاده است اما نسبت به توری های کشویی و پلیسه ای که در ادامه معرفی میکنیم کمتر استفاده می شود.

توری لولایی در و پنجره

توری کشویی(ریلی)  در و پنجره آلومینیومی (upvc)

توری کشویی به صورت کشویی یعنی با کشیدن دستگیره توری به سمت چپ یا راست باز و بسته می شود. این نوع توری به دلیل عدم اشغال فضا به هنگام باز و بسته شدن از کاربرد و محبوبیت بیشتری نسبت به توری های لولایی برخوردار است.

توری کشویی پنجره طرح چوب آلومینیومی

از انجایی که در هنگام باز کردن پنجره، نیز فضایی را اشغال نمی کند. در واقع با توری کشویی هیچ مشکلی با پنجره نخواهید داشت. این محصول در ۲ نوع تک ریلی و یا دو ریلی بنا به سفارش مشتری ساخته می شود. به هنگام باز پنجره، توری کامل مانع ورود حشرات می شود.

قاب تک ریلی با حرکت به سمت چپ یا راست باز و بسته می شود ولی سازه های دو ریل قابلیت باز شدن از دو طرف را دارند. معمولا در درب های بزرگ از این محصول دو ریل استفاده می شود.

نوع حرکت کشویی ها بستگی به ریل آن دارد. قاب روی ریل سوار است و با اشاره انگشت به جرکت در می آید! قیمت این توری ها بستگی به جنس قاب و مواد واولیه ساخت توری دارد. توری درب کشویی ریلی است و لولا ندارد.عایق بندی پنجره کشویی دشوار است!

معمولا در بازسازی آپارتمان توری کشویی با انواع پلیسه ای و مدل های جدیدتر تعویض می شود! با توجه به نوع قرار گرفتن توری و شیشه ها، نظافت پنجره کمی مشکل می شود. برای شستن شیشه ها باید قاب توری از پنجره جدا شود تا دسترسی به شیشه دیگر فراهم شود.

 

توری پلیسه ای پنجره یا درب توری پلیسه ای

جدید ترین توع توری که امروزه برای در و پنجره های آلومینیومی یا یوپی وی سی به کار می رود توری پلیسه ای یا جمع شونده است.توری این نوع توری به شکل پلیسه طراحی شده است و به گونه ای شبکه بندی شده است که هتگام باز کردن درب توری ،توری پلیسه های در یک سمت فریم توری حمع شده و به شکل پلیسه کنار هم قرار می گیرد و هنگامی که می خواهیم توری بسته باشد توری ها در داخل فریم باز می شوند.این توری از ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به سایر توری ها برخوردار است و به دلیل زمان و دقت بیشتری که برای ساخت این توری باید صرف شود از قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل های توری برخوردار است.برخی از فروشندگان این توری را به نام توری آکاردئونی می شناسند.

 

قیمت توری پلیسه نسبت به نصب توری فلزی بیشتر است ولی در نظر داشته باشید که توری درب و پنجره پلیسه ای به ندرت خراب می شود.در واقع امکان پاره شدن و آسیب توری درب و پنجره پلیسه ای تقریبا وجود ندارد. بالا بودن قیمت توری پلیسه ای در مقابل دائمی بودن آن، بسیار مقرون به صرفه است. توری پلیسه ای ظاهر ساختمان را شیک و با کلاس تر کرده و به سادگی قابل نظافت و تمیزکاری است.اگر می خواهید بیشتر با توری پلیسه و انواع آن آشنا شوید مقاله توری پلیسه را بخوانید.

انواع توری درب ورودی

برای درب های ورودی در ساختمان ها انواع توری زیر قابل استفاده هستند.در زیر به انواع این توری ها و مزایا و معایب هر کدام برای استفاده برای درهای توری اشاره می کنیم.

 

توری مگنتی

توری مگنتی (Magnetic Screen Door)  از دو بخش توری ساخته می شود که هریک از طرفین آن دارای مغناطیس هستند و به هم متصل می‌شوند.توری مگنتی برای درب

طراحی این نوع توری باعث شده که به راحتی می توان با کمترین فشار دست یا پا آن را باز نمود و بعد از عبور بخاطر خاصیت مغناطیسی لبه های دوطرف توری،دوباره دولبه توری بهم متصل می شوند.این توری ،نسبت به انواع دیگر توری سبکترمی باشد. اما به نسبت دیگر انواع توری از عمر کمتری برخوردار است.

 

درب توری آلومینیومی

در این نوع توری ،قاب یا چارچوب توری از جنس آلومینیوم ساخته می شود. این نوع درب توری را می توانید به انتخاب خودتان  در انواع لولایی،کشویی و پلیسه ای بسازید. اگر درب توری در مکان پر رفت وامد قرار دارد  و مشکل اشغال فضا ندارید بهتر است که درب توری آلومینیومی را به شکل لولایی بسازید. اما اگر نمی خواهید درب توری هنگام باز وبسته شدن فضایی اشغال کند می توانید از نوع کشویی یا پلیسه استفاده کنید. استفاده از توری پلیسه نسبت به انواع دیگر توری برای درهای ساختمان مدرنتر و زیباتر است اما به دلیل ظرافت و طراحی این توریها نیاز به دقت بیشتر هنگام باز و بسته شدن دارند.

 

درب توری کشویی آلومینیومی

این نوع درب توری ،در خود قاب در به صورت کشویی باز و بسته می شود. مزیت این نوع در توری نسبت به در توری لولایی اینست که بدلیل عدم اشغال فضای اضافی هنگام استفاده از توری،بسیار کاربردیند.مزیت دیگری که می توان برای در توری کشویی نسبت به دیگر درهایی توری  برشمرد اینست که می توان قاب توری را از چار چوب در اورد و با آب  و استفاده از مواد شوینده (تاید،ریکا و…) شست و توری را مثل روز اول تمیز کرد؛ بدون اینکه صدمه ای به توری وارد شود. این نوع توری را می توان نسبت به توری لولایی یا توری پلیسه انتخاب بهینه تری برای استفاده در درهای ورودی دانست.چرا که حساسیت  بالای درهای توری پلیسه را ندارند(نیاز به مراقبت کمتری هنگام استفاده دارند)،همچنین قیمت مناسبتری نسبت به درهای توری پلیسه ای دارند.

درهای توری کشویی نسبت به درهای توری لولایی هزینه بالاتری دارند اما در عوض فضای اضافی اشغال نمی کنند و کاربردیتر هستند.

 

مجموعه های آداک تولید کننده انواع توری پنجره و درب توری برای بالکن یا توری درب حیاط می باشد. شما می توانید با ما تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان ما برای انتخاب بهترین توری در و پنجره کمک بگیرید.همچنین مجموعه ما علاوه بر فعالیت در حوزه ساخت توری درب و پنجره ،دارای تیم متخصص برای نصب انواع توری می باشد.

 

 

 

 

 

 

سوالات و نظرات شما درباره این مطلب: